HomeBiznesKonserwacja elewacji – jak się do tego zabrać

Konserwacja elewacji – jak się do tego zabrać

Konserwacja elewacji to złożone zagadnienie, zdecydowanie zbyt długie na jeden poradnikowy tekst. Mimo przeciwności losu postaramy się przybliżyć Państwu metody pracy specjalistycznych firm, które zajmują się renowacją fasad i elewacji.

Czym należy się kierować przy wyborze firmy specjalistycznej

Pierwsze co rzuca się w oczy to obecność firmy na rynku. Jeżeli mamy do czynienia z firmami zatrudniającym i około 10 osób, ale na rynku istnieją już ponad 20 lat, to może oznaczać, że mimo swojej wielkości dobrze radzą sobie z innowacjami. Nie da się ukryć, że w tej branży inwestuje się w technologie i sprzęt myjący – to podstawa (!). Techniki używane jeszcze 5 lat temu są dzisiaj już nie efektywne, bo czas pracowników jest niemal dwukrotnie wyższy, niż w przypadku zastosowania nowoczesnego sprzętu.

Odczuwalne różnice są również w jakości czyszczenia. Nowoczesne materiały budowlane, w większości delikatne powierzchnie szyb, poliwęglanu, czy różnego rodzaju stali, wymagają delikatnego mycia bez użycia detergentów. Tego typu jakość mogą nam chociażby zagwarantować środki myjące z wykorzystaniem ciepłej wody demineralizowanej.

Czyste elewacje To nie jedyna rzecz na której należy się skupić

Wiele firm specjalizujących się w czyszczeniu powierzchni oferuje głównie jeden typ działania, a reszta stanowi dla nich usługi uzupełniające. Wynika to głównie ze specjalizacji firmy, ale pamiętajmy że mając sprzęt można robić praktycznie wszystko: od mycia dachów po ściany, a także czyszczenie podłóg lub mycie pobudowlane.

Warto wskazać tutaj, że usługi konserwacji elewacji wymagają kompleksowego podejścia do tematu. Czyli oprócz mycia ścian potrzebne będą również zabezpieczenia podłóg, okien, elementów funkcjonalnych elewacji, jak na przykład wentylacji, czy kabli. A na koniec po zdjęciu rusztowania przydaje się czyszczenie bruku lub powierzchni płaskich.

Czy portfolio ma znaczenie

Oczywiście, ale pamiętajmy, że istotnym wyznacznikiem jakości działania powinno być podejście do klienta. Firma, która traktuje klientów szacunkiem – a nie patrzy na nich z góry, licząc tylko pieniądze w portfelu. Tego typu firmy mogą przestraszyć „małych” zleceniodawców, którzy chcą umyć średniej wielkości obiekt handlowy, magazyn, a nie kompleks fabryczny, czy zespół budynków biurowych.

Cennik i wycena

Ostatnia ważna rzecz to podejście firmy do wyceny. Wycena jest złożonym procesem i nie można jej zmieścić 10 minutowej rozmowie telefonicznej  – wtedy co prawda dostaniemy w miarę zbliżoną cenę działania, ale pamiętajmy, że adekwatna wycena to taka, która zadowoli nas oraz firmę wykonujące usługę. Jeżeli zapłacimy za mało mogą oni odwalić fuszerkę!

Dlatego czasem trzeba zacisnąć budżet i przystać na wyższe warunki jeżeli firma jest godna polecenia.

Na rynku Istnieje wiele firm, które rzetelnie wyceniają swoją pracę ale przydają się również ułatwienia z poziomu strony internetowej. Ciekawy cennik znajdziecie Państwo na przykład na stronie http://sco-cleanup.pl/

 

Jak dbać o meble z
Internet nowym domem