HomeCiekaweSoftware house a specyfika rynku

Software house a specyfika rynku

Przedsiębiorstwo działające na danym rynku musi zdawać sobie sprawę z jego mechanizmów i pewnych niepisanych zasad, które nim rządzą. Nawet wielkie międzynarodowe korporacje, decydując się o poszerzenie działalności o rynek np. polski muszą poprzedzić to badaniami i ustaleniem konkretnej strategii. Środowiska biznesowe różnych krajów mają pewną lokalną specyfikę i to co sprawdza się na przykład na rynku niemieckim, niekoniecznie przyniesie sukcesy w innych krajach.

Lokalny koloryt

Dlatego tak ważne jest zrozumienie i dokładna identyfikacja rynku, na którym planujemy prowadzić działalność gospodarczą. Od kwestii prawnych, które niejako wymagają innego podejścia do pewnych aspektów biznesu w różnych częściach świata, bo rzeczy zupełnie małe i, zdawałoby się, nieistotne, potrafiące jednak wprowadzić nieco zamieszania.

Za przykład takiej, na pierwszy rzut oka, błahej różnicy pomiędzy krajami Europy zachodniej i wschodniej podać można choćby pieczątki. Coś, czego prowadzący firmy na zachodzie często nie są w stanie zrozumieć, co jednak potrafi wprowadzić nieco zamętu. Zarówno w samej Polsce jak i krajach na wschód od nas istnieje kult pieczątki – wiele podmiotów nie będzie honorować oficjalnych pism, choćby i z milionem podpisów całego zarządu, jeżeli nie będą opatrzone pieczątką właśnie. Jakkolwiek nad sensownością tego zjawiska można by długo dyskutować, należy przyjąć, że tak po prostu jest. I już. W wielu zachodnich korporacjach na całą firmę przypada jedna pieczątka, schowana gdzieś głęboko w szufladzie, wykorzystywana tylko podczas robienia interesów ze wschodnimi sąsiadami.

Polska agencja programistyczna

Ten prosty przykład pokazuje tylko, jak wiele jest różnić pomiędzy poszczególnymi rynkami. Dlatego też decydując się na zamówienie dedykowanego oprogramowania do biznesu, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem może być software house w Katowicach niż np. w Massachussets. Obecność na tym samy rynku gwarantuje, że software house w Polsce lepiej zrozumie nasze potrzeby i wymagania. Mówimy wszak o platformach B2B, B2C, oprogramowaniu CRM czy systemach zamówień.

Co więcej, agencja programistyczna z Polski to często synonim jakości i wysokich kwalifikacji zatrudnianych programistów, dla których C, JAVA czy Python nie mają żadnych tajemnic. Wspomniany przykładowy software house w Katowicach, oprócz rozumienia rynku oferuje zatem także – a może przede wszystkim – wysoką jakość rozwiązań. Automatyzacja i komputeryzacja poszczególnych procesów to nieodłączny znak czasu i oprogramowanie szyte na miarę często jest konieczne. Jeżeli jednak działamy na polskim rynku – wybierzmy software house w Polsce.

Artykuł powstał we współpracy z software housem https://supportdevs.com/.

Charakterystyka poje
Zadanie – zarządz