HomeBiznesWybór szkolenia sprzedażowego – najczęstsze błędy

Wybór szkolenia sprzedażowego – najczęstsze błędy

Teoretycznie duży wybór różnych szkoleń powinien być korzystny z punktu widzenia firm, które chcą zainwestować w umiejętności swoich pracowników. Niestety przy wyborze tego typu ofert można popełnić sporo błędów, które wpłyną na skuteczność zajęć. Jak podjąć właściwą decyzję?

Szkolenia sprzedażowe – czego unikać?

Jednym z podstawowych błędów, który można popełnić przy poszukiwaniu szkolenia sprzedaż, jest kierowanie się kryterium ceny. Bardzo często firmy skupiają się na poszukiwaniu różnych ofert z dofinansowaniem. Wprawdzie w takim przypadku ceny są bardzo korzystne, jednak trzeba liczyć się z tym, że tego typu kursy mają często z góry narzuconą tematykę oraz sposób działania.

W poszukiwaniu oszczędności firmy wysyłają swoich pracowników również na szkolenia otwarte. W takich zajęciach uczestniczą różne osoby, pracujący w odmiennych branżach oraz systemach.

W obu wymienionych przypadkach pracownicy uczestniczą w szkoleniu sprzedażowym, jednak tematyka oraz poziom zajęć nie są dopasowane do konkretnych potrzeb danej firmy. Często oznacza to, że czas poświęcony na przeszkolenie uczestników jest stracony. W takiej sytuacji lepiej przeprowadzić mniej szkoleń, ale zainwestować w rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb.

Odpowiednie kwalifikacje

W przypadku szkoleń sprzedaż bardzo duże znaczenie mają umiejętności posiadane przez trenera. Warto jednak pamiętać, że ocena wiedzy danej osoby nie zawsze jest taka oczywista. Niejeden trener może przedstawić szereg różnych certyfikatów i chwalić się przynależnością do stowarzyszeń. Okazuje się jednak, że często są to jedynie puste deklaracje, które w żaden sposób nie przekładają się na poziom nauczania.

Aby ocenić kwalifikacje trenera prowadzącego szkolenia sprzedaż, należy zwrócić uwagę głównie na jego doświadczenie zawodowe, np. gdzie wcześniej pracował i jakie obowiązki wykonywał. Doświadczony trener będzie dużo bardziej wiarygodny i przekaże wiedzę opartą na konkretnych przypadkach.

Szkolenie na miarę potrzeb

Wiele firm nie zdaje sobie sprawy z tego, że szkolenie będzie naprawdę skuteczne jedynie w sytuacji, gdy zostanie przygotowanie zgodnie z konkretnymi potrzebami. Dlatego, aby uzyskać pożądany skutek, należy najpierw zdiagnozować potrzeby szkoleniowe.

Przy zamawianiu szkolenia trzeba oczekiwać, że firma, która ma się go podjąć, dokładnie zbada i przeanalizuje sytuację, a następnie przygotuje zajęcia tak, aby przyniosły one pożądany efekt. Takie rozwiązanie nie będzie z pewnością najbardziej oszczędnym, ale jednocześnie zapewni najwyższy poziom skuteczności i w bezpośredni sposób przełoży się na wyniki osiągane przez pracowników.

Podsumowując szkolenie sprzedażowe będzie miało sens jedynie, gdy zostanie wycelowane w konkretne i aktualne potrzeby pracowników. Dlatego należy zwracać bardzo dużą uwagę na tematykę takich zajęć. Jednocześnie nawet najlepiej dopasowane tematy nic nie dadzą, jeśli zabraknie dobrego trenera, który będzie potrafił w odpowiedni sposób przekazać wiedzę, podpierając ją także praktycznym doświadczeniem.

POST TAGS:
FOLLOW US ON:
Własnoręczny serwi
Najnowsze trendy w p
inc.org Dębowa konsola do przedpokoju w stylu loft https://www.swidnik.pl/ubezpieczenie-samochodu-w-polsce-kompleksowy-przewodnik-dla-kierowcow/