Zakup motocykla nie zawsze oznacza powrót na nim do domu. Co więcej, problem narasta w chwili, gdy znajduje się on na drugim końcu kraju, a w podróż możemy się wybrać wyłącznie samodzielnie. Jak poradzić sobie z przewiezieniem jednośladu?
Jak przetransportować motocykl?
Jeśli zdecydowaliśmy się na przetransportowanie motocykla, będziemy potrzebować odpowiedniej przyczepy, jednak istotne są też inne elementy: szerokie pasy jednoczęściowe, dodatkowe materiały zapobiegające otarciom czy stabilne usztywnienia konieczne do utrzymania motocykla w bezruchu. Bardzo ważne jest też zapamiętanie kilku podstawowych zaleceń.
Bezpieczny transport jednośladu wymaga stosowania co najmniej dwóch pasów jednoczęściowych na każdą stronę przyczepy, a powinny być one zamocowane za pomocą nieruchomych, stabilnych elementów. Konieczne może być robienie postojów w celu sprawdzenia zabezpieczenia motocyklu, a także możliwie delikatna jazda, podczas której przyczepa będzie w stanie jechać równo i bez podskoków.
Przygotowanie ładunku
Zależnie od tego czy mamy w planach przewiezienie jednego czy większej ilości motocykli, możemy umieścić je na przyczepie poziomo (w przypadku jednego) lub pionowo (przy odpowiednim zabezpieczeniu uda się przewieźć nawet 4 lżejsze pojazdy jeden obok drugiego). O ile nie zagrozi to porysowaniem, przewóz horyzontalny umożliwia najlepsze zabezpieczenie jednośladu i ogranicza niemal całkowicie jego ruchy.
Nie zawsze mamy możliwość zamontowania motocykla bezpośrednio na przyczepie połączonej z samochodem, dlatego dobrze jest zainwestować w koło lub koła podporowe, które pomogą jednoosiowej przyczepie osiągnąć równowagę podczas instalowania zabezpieczeń i motocykla. Dzięki temu nie będziemy zdani na pomoc innych osób podczas montowania i zdejmowania z przyczepy motocykla.
Manewrowanie przyczepą
Jeśli motocykl jest na przykład unieruchomiony lub uszkodzony, konieczne będzie podjechanie przyczepą w często niedostępne dla samochodu miejsca. Tu ponownie swoje zastosowanie znajdują koła podporowe ze strony https://unitrailer.pl/pol_m_Kola-podporowe-i-podpory-153.html, które tak przeniosą środek ciężkości przyczepy, że będziemy w stanie manewrować nią jedną lub dwiema rękami.
Dzięki temu prostemu rozwiązaniu ciężar przyczepy, a także załadunku w postaci motocykla stanie się dla naszych mięśni znacznie mniej odczuwalny, a małe kółko instalowane pod dyszlem przyczepy zadba o to, by skręcanie i toczenie się przyczepy odbywało się sprawnie. Pamiętajmy tylko, żeby podczas jazdy koła podporowe znajdowały się w powietrzu lub zostały zdemontowane.