Stojąc przed wyborem gadżetu promocyjnego nie powinniśmy decydować się na pierwszy lepszy produkt. Warto dobrze przemyśleć tę decyzję, ponieważ zwiększa to nasze szanse na osiągnięcie marketingowego sukcesu.

Po pierwsze – jakość i jeszcze raz jakość!

Zapewne wszyscy kojarzymy długopisy z taniego plastiku z logotypem banku lub marki znanej z produkcji niedrogich zupek. Na pewno wiele z nas otrzymało nietrwałe breloczki do kluczy, które rozpadły się po pierwszej próbie odnalezienia ich w torebce. Nie mówiąc już straszących kiepskim designem kubkach, które tylko i wyłącznie nadają się do zbierania kurzu na półkach.

Tego typu gadżety to przeżytek i przeszłość. Dzisiaj możemy wybierać z naprawdę dobrej jakości produktów, które po pierwsze są o wiele trwalsze, a po drugie – o wiele bardziej praktyczne. Decydujmy się tylko na korzystanie z usług renomowanych firm, które nie oszczędzają na materiałach i przed zamówieniem większej partii materiału nie obawiajmy się prosić o próbkę. W końcu na szali kładziemy swoją renomę i nie warto wydawać pieniędzy na niepotrzebne i nietrwałe przedmioty promocyjne.

Po drugie – adekwatny gadżet otwiera drogę do sukcesu

Aby gadżet promocyjny miał szansę w pełni zaprezentować swoje marketingowe możliwości, musi być dostosowany do potrzeb grupy docelowej. Przykładowo – jeśli nasza marka produkuje kosmetyki, warto pomyśleć o gadżecie związanym tematycznie z naszą specjalnością. Może to być funkcjonalna kosmetyczka, która zmieści się do każdej torebki czy na przykład futerał na pędzle do makijażu. Jeśli działamy w branży spożywczej, możemy zastanowić się nad deską do krojenia lub wyciskarką do cytrusów z naszym logotypem. Ciekawym rozwiązaniem są różnego rodzaju uniwersalne przedmioty, jak wymienione wcześniej kubki, teczki czy długopisy, ale jedynie pod warunkiem, że zostaną indywidualnie zaprojektowane, aby jednoznacznie kojarzyć się z naszym brandem.

Przygotowując strategię marketingową i opracowując gadżety warto być przygotowanym na kontakt z różnymi grupami – klientami, będącymi nabywcami naszego produktu oraz osobami, które na przykład nasz produkt będą sprzedawać. Często te dwie grupy mają totalnie inne potrzeby i też inne gadżety promocyjne będą dla nich odpowiednie.

Po trzecie – drogi nie zawsze oznacza lepszy

Dokładnie przejrzyjmy oferty różnych firm, które specjalizują się w produkcji gadżetów promocyjnych. Miejmy jednak na uwadze, że często zaopatrują się one u tych samych producentów materiałów pochodzących z Chin, ale ceny już mogą znacząco się różnić. Przykładowo dwie firmy mogą wykorzystywać te same breloczki i tę samą technikę grawerowania, ale ostateczny koszt produkcji mogą podawać różny nawet o 50%. Nie dajmy się zwieść temu, że skoro coś kosztuje więcej, to prawdopodobnie jest bardziej trwałe. W tej branży nie zawsze tak bywa.

Reasumując – gadżety promocyjne to ciekawe dopełnienie innych akcji marketingowych, ale należy je zamawiać i rozdawać rozsądnie. Tylko w ten sposób możemy mieć pewność, że pieniądze wydane na gadżety nie poszły na darmo.