Audyt SEO – ważny element sprawdzający jakość strony internetowej
Wielu przedsiębiorców zastanawia się dlaczego ich strona firmowa jest słabo widoczna w wynikach wyszukiwania i nie przyciąga tak wielu potencjalnych klientów czy użytkowników, jak mogłaby. Prostą drogą do sprawdzenia takiego stanu rzeczy jest wykonanie audytu SEO, dzięki któremu właściciel firmy dowie się nie tylko o programistycznych brakach jego witryny i pozna jej słabe strony, ale również dostanie szereg praktycznych wskazówek, które pozwolą mu wznieść ją wyżej w pozycji wyszukiwarek.
Czym jest i na czym opiera się audyt SEO?
W najprostszym możliwym tłumaczeniu, audyt SEO jest specjalnym dokumentem przygotowanym przez specjalistów z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki, który pokazuje zalecenia seo, umożliwiające poprawę wyników strony w Google. O szczegółowych zasadach tworzenia takiego audytu można poczytać m.in w artykule https://shopeneo.agency/audyt-seo-co-to-jest/, który przybliża właścicielom firmowych stron znaczenie tego działania i pokazuje, jak wiele można dzięki niemu zyskać. Audyt stanowi skondensowane kompendium wiedzy ekspertów, którzy znając realia i wymogi wyszukiwarek oraz badając gruntownie kod źródłowy witryny potrafią wskazać jej niedociągnięcia i przygotować konkretne kroki, jakie mogą obecny stan rzeczy poprawić.
Audyt SEO opiera się m.in na przejrzeniu elementów witryny pod kątem optymalizacji jej kodu dla wyszukiwarek, wykonaniu oceny takiej optymalizacji z punktu widzenia działań SEO, zwróceniu dużej uwagi na opcje poprawy tej optymalizacji, wskazaniu słabych i mocnych punktów wpływających na obecny wygląd i działanie strony oraz wykryciu problemów ważących na jej webmasterskiej jakości.
Płatne czy darmowe audyty internetowych stron firmowych?
Na rynku można dzisiaj znaleźć oferty wykonania audytów zarówno darmowych, jak i płatnych. Zanim jednak podejmie się taką decyzję, warto wiedzieć, co się z nią będzie wiązało. Po pierwsze, profesjonalne agencje zajmujące się audytami SEO na wysokim poziomie np. https://shopeneo.agency/ nie przygotowują takich dokumentów za darmo. Praca na wykonaniem rzetelnego audytu jest w każdym przypadku wymagająca i czasochłonna, więc trudno oczekiwać, że ktoś wykona ją z pełnym profesjonalizmem zupełnie bezpłatnie. Jednocześnie renomowane agencje SEO od czasu do czasu, w ramach promocji własnej i reklamy usług swoich fachowców organizują sporadyczne akcje polegające np. na pięciu darmowych audytach SEO dla nowych klientów, którzy spełnią określone warunki. Bywa, że są to audyty kompletne albo częściowe: część właściciel firmy dostaje za darmo, a drugą część, jeśli pierwsza będzie dla niego satysfakcjonująca, może dokupić. Bywają też akcje całkowicie darmowych audytów organizowanych np. raz do roku i dla ograniczonej liczby chętnych, więc takich okazji warto w sieci wypatrywać.
Jednocześnie należy uważać na darmowe audyty proponowane przez freelancerów nie mających własnych firm i nierzadko nieponoszących żadnej odpowiedzialności za wskazówki, które w takich dokumencie dają firmom. Może się bowiem okazać, że ich rady bardziej zaszkodzą niż pomogą stronie internetowej.