Rozmawiając na temat tworzenia identyfikacji wizualnej firmy z branży budowlanej, przed oczami staje nam najczęściej firma stawiająca urocze domy jednorodzinne. Jednak w rzeczywistości olbrzymia część obecnych zleceń budowlanych nie wychodzi od klientów indywidualnych, ale od firm zajmujących się developingiem mieszkań w nowoczesnych systemach budownictwa wielorodzinnego. Wynika to z faktu, że znacznie rzadziej przenosimy się na wieś, niż miało to miejsce 20-30 lat temu. Częściej wybieramy przedmieścia i prywatne osiedla oferujące mieszkańcom szereg udogodnień. Domy te, kupowane są w stanie „pod klucz” i klient rzadko w ogóle zdaje sobie sprawę, jaka firma budowlana postawiła jego przyszłe lokum. Dlatego też projektowanie logo firmy budowlanej, której główna gałąź to budownictwo wielorodzinne, powinno od początku stawiać na odpowiedni przekaz, ale nie dla pojedynczego klienta, ale dla profesjonalnych firm deweloperskich.

Projektowanie logo dla firmy budowlanej, a różnica w podejściu do odbiorcy.

Aby rozpocząć projektowanie logo firm budowalnej dla działalności z kierunku budownictwa wielorodzinnego, tak jak powiedzieliśmy wcześniej, trzeba wziąć pod uwagę, że odbiorcą naszej usługi będzie profesjonalna firma, która niekoniecznie będzie miała podjęcie emocjonalne do wykonywanej roboty. Będzie to raczej praktyczne i stawiające na jakość oraz profesjonalizm.

Projektowanie logo dla firmy budowlanej w sektorze budownictwa wielorodzinnego – symbole.

Projektowanie logo dla firmy budowlanej mającej przyciągnąć klientów współpracujących na zasadzie B2B nie ma ukazywać budownictwa jako ostoi, szczęścia i rodziny. Lepiej jest postawić na przekaz dotyczący jakości i przyszłości.

Sygnet graficzny, jeżeli chcemy taki zastosować jako samodzielny, w tym przypadku niekoniecznie powinien poruszać struny odpowiedzialne za ciepło czy rodzinę. Lepiej postawić na solidne fundamenty, a więc i zdecydowane symbole, pozbawione lekkości, czy „romantyzmu”. Sygnet powinien być prosty w przekazie, może nawet i bardziej techniczny, niż artystyczny.

Dobrze wystylizowany logotyp prawdopodobnie dużo lepiej sprawdzi się jako logo. Projektowanie logo dla firmy budowlanej mającej współpracować z większymi pośrednikami, w swoim logotypie powinno zawrzeć profesjonalizm i solidność usług tak samo jak w przypadku sygnetu.

Projektowanie logo dla firmy budowlanej – typografia i kolorystyka

Font zastosowany w logotypie prawdopodobnie nie będzie wyglądał zachęcająco dla partnera biznesowego, jeżeli użyjemy imitacji pisma odręcznego.

W temacie kolorystyki postawmy na zdecydowanie lub „biznesowe” kolory. Czarny, granatowy, fioletowy czy ciemnozielony dodadzą firmie profesjonalizmu. Możemy przekonać do siebie potencjalnych klientów także dynamiczną czerwienią, a w przypadku budownictwa ekologicznego, elementy jasnozielone także mogą dopełnić odpowiedni przekaz.